Interviu cu designerul RRD John Skye

WindsurfingInterviu cu designerul RRD John Skye

Interviu cu designerul RRD John Skye

Scena windsurfului gonflabil crește cu pași rapizi și, ca de obicei, împreună cu noile produse vine și inovația. Cei de la RRD sunt deja cunoscuți pentru cea mai rapidă placă de slalom de pe piață (X-Fire), deci era doar o chestiune de timp până să creeze și o planșă gonflabilă de viteză! Bine, nu întocmai, dar rezultatele nu dezamăgesc deloc. Designerul RRD de vele John Skye oferă un interviu în care explică proiectul planșei gonflabile de viteză.

 

2-min

 

RRD: Bună John, spune-ne despre concept și cum ai dezvoltat ideea împreună cu RRD.

 

JS: Am fost foarte impresionat prima oară când am încercat Airwindsurf Freeride. Nu mi-a venit să cred gradul de performanță de care este capabilă o planșă gonflabilă. Am ieșit din apă și imediat am început să-i spun lui Roberto de o planșă gonflabilă pentru Wave. În același timp, Dave White îl presa pentru o planșă pentru viteză și cumva am rămas eu cu ambele.

 

RRD: A intrat deja în producție noua planșă?

 

JS: Versiunea Freeride este deja disponibilă în shop-uri, dar planșele pentru wave și pentru viteză au fost doar testele efectuate de echipa RRD pentru a vedea cât se pot împinge limitele acestui concept. Nu credeam inițial că există vreun plan real de a fi introduse în producție, dar interesul și rezultatele afișate la nivel global au fost uluitoare, deci cred că acum RRD se gândește serios la asta.

 

RRD: Care este cea mai mare viteză pe care ai atins-o cu planșa gonflabilă?

 

JS: Până acum am avut doar o zi petrecută cu planșa, la Arinaga, locație care nu este atât de bună pentru viteză și nici măcar nu bătea vântul. Am avut un vârf de 34,8 noduri (64,5 km/h) și o viteză medie de peste 25 cu un Firewing 7.0. Sunt convins că aș putea adăuga 2-3 noduri cu o planșă de 5,7 l sau 5,2 l și ar fi destul de ușor pe traseele speciale de viteză, precum La Franchie sau Southend. Mai mult de atât nu știu.

12-1

RRD: Cum se simte planșa pe apă, este vreo asemănare cu o planșă rigidă de pe piață?

 

JS: Planșele astea gonflabile care au linii mediene cu benzi ranforsate Sandwich Dyneema sunt incredibil de rigide, de fapt. Chiar și pe o planșă așa mică, cu o velă relativ mare, versiunea 7.0, s-a planat ușor și odată ce a prins avânt, nu mai exista nicio diferență. De fapt, un avantaj este că absoarbe vibrațiile foarte bine. Mi-am petrecut aproape toată sesiunea de riding încercând să stau în zona fără valuri din apropierea plajei, dar a fost greu să prind o rafală bună. În cele din urmă, porțiunea cea mai bună a fost la final, când pur și simplu m-am îndreptat spre larg, prin toată apa choppy. Planșa a absorbit-o pe toată și a fost mai ușor de controlat decât o planșă normală!

 

RRD: Câți litri are aproximativ?

 

JS: Nu știu, de fapt. Dimensiunile sunt păstrate secret momentan, dar, spre vârf, planșa este mai groasă decât o planșă normală, deci asta adaugă poate încă 20 l. Bănuiesc că planșa pentru viteză are aproximativ 80-90 l.

 

RRD: Crezi că asta este viitorul windsurfing-ului și a windsurfing-ului de viteză?

 

JS: Dacă acestea sunt rezultate avute cu prima planșă gonflabilă de viteză creată vreodată, cred că are mult potențial. Nu știu dacă poate domina în totalitate. Poate că abilitatea de a trece prin ape choppy este un adevărat beneficiu, în vreme ce în locuri precum Namibia, unde chop-ul nu este cu adevărat o piedică în calea vitezei, în locuri precum Gran Canaria unde mă dau eu, poate deveni mult mai rapidă.

 

RRD: Având în vedere că asta este prima versiune, vor mai fi și altele?

 

JS: Sper că da, să vedem ce decide Roberto împreună cu echipa sa. Sper să mai facem planșe similare pentru că posibilitățile sunt infinite. Am făcut, de asemenea, și o versiune pentru wave, care a fost mai mult sau mai puțin o versiune a modelului Wave Cult 90, dar pentru că planșa este mai groasă, a devenit un pic prea mare pentru a fi o planșă de wave. Vreau cu siguranță să încercăm ceva cu dimensiuni mai reduse.

15

RRD: Plănuiți să dați planșa lui Antoine Albeau pentru evenimentul de viteză?

 

JS: Desigur. Vreau foarte mult să-l văd și pe Dave White pe planșă, mai ales că sugestia a venit inițial din partea lui, iar Antoine va avea nevoie cu siguranță de una data viitoare când merge în Namibia. Momentan mă bucur că dețin titlul neoficial al recordului mondial, asta când vor câștiga băieții aceștia titlul!

 

RRD: Deci ești, practic, cel mai rapid windsurfer cu plăci gonflabile din lume?

 

JS: Mă proclam deținătorul neoficial al Recordului Mondial. Poate îmi fac și un trofeu!

 

RRD: Există planuri pentru introducerea în producție a unei vele compacte de viteză/slalom?

 

JS: Rigul Airwindsurf (velă compactă) este deja în producție și este disponibilă în shop-uri. Feedback-ul a fost uimitor până acum și chiar cred că acesta poate fi viitorul pentru vele. Am început deja să lucrez la versiunea wave și merge de minune. Bănuiesc că următorul pas este planșa de viteză/slalom!

16

RRD: Ca ultimă întrebare, cum se compară cu modelul Air Windsurf Freeride pe care RRD îl deține momentan în shop-uri?

 

JS: În mod evident este un pic mai redusă ca dimensiune, dar feeling-ul și conceptul sunt aceleași. Feature-ul principal este fin box-ul incredibil. Știu că Werther (designerul RRD de kite/fine/CAD) a petrecut mult timp concepând fin box-ul intern, iar ăsta este motivul pentru care planșele gonflabile ale RRD sunt atât de diferite. Pe versiunea Freeride poți atașa un imens box fin tuttle și te poți da upwind pentru a obține sentimentul acela pe care ți-l dă o planșă de windsurf de performanță.

 

Sursă: http://www.robertoriccidesigns.com/equipment/blog/sup-in-cardiff-copy/

 

 

Despre autor: administrator